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유니티 이 Time.realtimeSinceStartup 변수를 신용할수 없다. 무시무시한 문제 본문
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일단 확인된 문제는 v. 5.1.0f3. 이하 는 확실히 존재하는 문제 이다
상위 버전에서 수정되었는지 추후더 확인해야 한다.
이를 해결 하기위해서는 두가지 수정 솔루션이 있다.
There were two viable options:
- Use a web server to get the server time and compute the time difference. However this will require the players to be connected to the internet.
- Use System.DateTime.Now. However, this can be cheated by adjusting the device time
https://forum.unity.com/threads/alternative-to-time-realtimesincestartup-for-mobile-builds.357218/
Alternative to Time.realtimeSinceStartup for mobile builds
Good day. I have implemented an energy system that regenerates through time. This time should update even if the app is in the background. I used...
forum.unity.com
우리는 datetime.now를 건드는것은 유저 조작의 위험성이 있을수 있다 생각 되어 어쩔수 없이 1번 방법으로
작업을 하였다. 더 좋은 방법이 있는지는 차차더 수정 해봐야겠다.
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