분류없음2019.06.11 14:48

일단 확인된 문제는  v. 5.1.0f3. 이하 는 확실히 존재하는 문제 이다

상위 버전에서 수정되었는지 추후더 확인해야 한다.

이를 해결 하기위해서는 두가지 수정 솔루션이 있다.

 

There were two viable options:

  1. Use a web server to get the server time and compute the time difference. However this will require the players to be connected to the internet.
  2. Use System.DateTime.Now. However, this can be cheated by adjusting the device time

https://forum.unity.com/threads/alternative-to-time-realtimesincestartup-for-mobile-builds.357218/

 

Alternative to Time.realtimeSinceStartup for mobile builds

Good day. I have implemented an energy system that regenerates through time. This time should update even if the app is in the background. I used...

forum.unity.com

 

우리는 datetime.now를 건드는것은 유저 조작의 위험성이 있을수 있다 생각 되어 어쩔수 없이 1번 방법으로

작업을 하였다. 더 좋은 방법이 있는지는 차차더 수정 해봐야겠다.

Posted by 아낙시만더

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